Praktische zaken

Op deze pagina vindt u praktische informatie over de werkwijze van Psychologiepraktijk Promes. U leest hier meer over onder andere tarieven en vergoedingen, het afzeggen van afspraken, relevante registraties, het kwaliteitsstatuut, privacybeleid en de klachtenregeling.

Ik heb op dit moment ruimte voor nieuwe cliënten.
De wachttijd is op dit moment 0 maanden.
Laatste actualisatie: 23 april 2025.

U kunt zich aanmelden via de procedure zoals beschreven onder het kopje Aanmelden.

Na aanmelding vindt een intakefase plaats. In het daaropvolgende adviesgesprek geef ik mijn bevindingen weer en doe ik een voorstel voor behandeling. Wanneer u instemt met dit voorstel, stellen we samen een behandelplan op. Daarin staat beschreven wat uw hulpvraag is, welke behandeldoelen nagestreefd worden, via welke methoden we daaraan gaan werken, en hoe vaak en hoe lang de behandeling naar verwachting zal duren.

Indien nodig wordt er een diagnose gesteld. Wanneer er geen sprake is van een diagnose of de klachten vallen buiten de Generalistische Basis GGZ, dan vindt er geen behandeltraject plaats binnen mijn praktijk of kan dit mogelijk niet vergoed worden.

Wanneer we wel van start gaan, ontvangt u het behandelplan via het cliëntenportaal. Als u daarvoor toestemming geeft, wordt ook uw verwijzer op de hoogte gesteld.

De behandeling start aansluitend op de intake. Deze bestaat meestal uit vijf tot twaalf gesprekken van 45 tot 60 minuten. In overleg plannen we de frequentie: vaak wekelijks of tweewekelijks. Tijdens de behandeling evalueren we de voortgang regelmatig, eventueel ook met een korte vragenlijst. In de laatste sessie blikken we terug, en besteden we aandacht aan terugvalpreventie — zodat het ook na de behandeling goed met u blijft gaan. Bij afronding wordt, indien gewenst, opnieuw een terugkoppeling naar de verwijzer gestuurd.